Per acabar amb la presentació del joc, Avui, donarem un cop d'ull al torn de joc.
CREIXEMENT, INSTAL·LACIÓ, INTERACCIÓ i RESISTIR I PROGRESSAR.
No detallaré les accions i només us donaré una visió global de com anirà la partida.
No detallaré les accions i només us donaré una visió global de com anirà la partida.
Ah, i al final guanyarà qui tingui més punts!
CREIXEMENT
1) Recol·lecció (i revolta) - 2) Expansió de la població

Després augmentarem la nostra població, afegint una o dues fitxes, segons els casos, en el tauler, i establirem el cens, que és el que definirà l'ordre d'acció per a la fase següent de moviment.
INSTAL·LACIÓ
3) Moviment (i construcció i/o manteniment de la flota) - 4) Conflictes - 5) Construcció Ciutat (i reducció de la població)
Llavors començarem a expandir-nos (una zona cada fitxa de població i més si tenim vaixells) i pot ser que ens trobem uns veïns en la zona on arribem. Llavors, si passem del seu límit de població (el nombre que podeu veure inscrit en els mapes), ens ho haurem d'arreglar a garrotades fins que només quedi una civilització o que no sobrepassem el límit de població. Com ho veurem més endavant, en aquest joc els conflictes s'arreglen molt simplement: guanya el més gros!
I també, és clar, podrem intentar atacar les ciutats adverses... però abans, les haurem d'haver construïdes, i assegurar-se que tenim prou pagesos en el país per mantenir-les.
INTERACCIÓ
6) Adquisició Cartes de comerç - 7) Comerç - 8) Tria de les calamitats (descartar calamitats en excés)

Per cert, en aquesta partida limitarem la fase de comerç a 10 minuts exactament, ja que si no ho fem així la partida no s'acabarà mai. Però res us impedirà començar a preparar els contractes durant els temps morts de les fases anteriors. Ah, per si algú no s'ho pensava, evidentment res del que dieu és vinculant. Només ho dic...
RESISTIR i PROGRESSAR
9) Resolució de les calamitats - 10) Habilitat Especials - 11) Adquisició Cartes d'Avanços (descart de les cartes de comerç sobrant) - 12) Avançar en l'A.S.T.

Passat aquest període nefast, i gràcies a la riquesa que ens proporcionen les cartes de comerç, intentarem adquirir diferents avanços tecnològics, espirituals, filosòfics, científics o artístics que ens ajudaran a complir amb els requisits de cada època, avançant la nostra fitxa de civilització en la tan famosa A.S.T.
En principi, la partida acaba quan almenys una civilització entra a la segona edat del ferro (i ara no entraré a discutir la pertinència d'aquesta partició del temps, primer perquè no en sé prou, i segon perquè en terme de joc és molt pràctic per entendre que la partida s'acaba :p ).
Però com que estarem limitats pel temps, a partir de les 18:30 deixarem el temps d'un últim torn de joc (o sigui, després d'acabar el torn corrent quan toqui dos quarts), i passarem a la puntuació.
I com es puntua? És ben simple:
- cada tram de la A.S.T. dona 5 punts (per un total de 75 punts)
- cada ciutat en el mapa dona 1 punt (per un total de 9 punts)
- cada Avanç de civilització dona 1, 3 o 6 punts segon valen <100, entre 100 i 200, i >200
- si un sol jugador ha arribat a la 2ª edat de ferro, aquest s'emporta una bonificació de 5 punts (nosaltres atorgarem aquesta bonificació al jugador més avançat... si està sol en la seva època)
I ja està. Malauradament, no soc a temps de presentar els avanços i com interactuen... Només us queda assistir o participar en la partida per descobrir-ho ;)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada